Abdullah Gül Üniversitesi’nde (AGÜ) GLB 101 dersini alan öğrenciler oluşturdukları sürdürülebilir kalkınma amaçlı projeleri Teams platformu üzerinden online olarak tanıttı.
Dönem boyunca öğrendikleri ilk 7 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasından seçtikleri iki hedefe yönelik yenilikçi proje fikri geliştiren ve 4-5 kişilik multidisipliner takımlar oluşturan öğrenciler 3 dakikalık video sunumu hazırlayarak projelerini paylaştı.
Tüm bölümlerdeki birinci sınıf öğrencilerinin katılımıyla gerçekleşen derste 23 sınıf ve toplam 114 grup arasından yapılan oylama sonucunda finale kalan gruplar ve video konuları şöyleydi:
•Section 2: Berkehan Aydoğan, Neslihan Şahin, Selen Varkara, Özgür Demir - SKH 4 Nitelikli Eğitim ve SKH 7 Erişilebilir ve Temiz Enerji
•Section 3: D. Nida Zıvdır, Eslem Camgöz, Momen Aslan, Hüseyin, Zişan - SKH 6 Temiz Su ve Sanitasyon ve SKH 7 Erişilebilir ve Temiz Enerji
•Section 11: Muhammet Tokuç, Volkan Gün, Şevval Gömeç, Zeynep Su Semiz – SKH 3 Sağlık ve Kaliteli Yaşam ve SKH 6 Temiz Su ve Sanitasyon
•Section 17: Rajan Jıbrıl, Zeynep Seçgin – SKH 2 Açlığa Son ve SKH 6 Temiz Su ve Sanitasyon
•Section 19: Fatmagül Aratcelfe, Yagut Azimzade - SKH 4 Nitelikli Eğitim ve SKH 5 Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Kazananı belirlemek için yapılan ve tüm GLB 101 öğrencileri ile hocalarının katıldığı açık oylama sonucunda ise Section 11’den Muhammet Tokuç, Volkan Gün, Şevval Gömeç, Zeynep Su Semiz’den oluşan ekip, Sağlık ve Kaliteli Yaşam ile Temiz Su ve Sanitasyon arasındaki ilişkiyi inceledikleri video sunumlarıyla birinciliği kazandı.
Birleşmiş Milletler’in sürdürülebilir kalkınma hedeflerini öğrencilerine multidisipliner ve bütüncül bir yaklaşımla tanıtmayı amaçlayan GLB müfredatının ilk dersi olan GLB 101’e tüm bölümlerdeki birinci sınıf öğrencilerinin katılıyor. Öğrenciler bu ders sayesinde farklı bölümlerden hocalardan ders alma, disiplinler arası takım çalışması yapma ve BM’nin ilk 7 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefi (SKH) hakkında bilgi edinme gibi konularda tecrübe ediniyor.